Under julhelgen såldes affischen som jag och Anna Rex designade och sålde till förmån för musikhjälpen. Fantastiskt roligt. Hoppas den pryder någon vägg länge och hoppas att pengarna kan göra nytta för gatubarnen.
Grattis säger jag till köparen. (hur affischen ser ut ser ni längre ned här på sidan)
Treksta är skovarumärke som jag jobbat med under en tid. Har för Treksta utformat både den grafiska profilen och kommunikationen för varumärket i Sverige. Fantastiska skor och fantastiskt varumärke.
Treksta web (Bild Anette Julander)
Treksta annons i Vi föräldrar 2012 (Bild Anette Julander)
Har du precis tänkt tanken på att du ska starta ett företag eller kanske är det så att du haft ditt företag ett tag och haft fullt upp och inte hunnit med att skaffa vare sig visitkort, hemsida eller logotyp. Hur gör man och var börjar man? Varför ska man ha en logotyp över huvudtaget och hur gör jag en sådan? Hur gör jag en annons om det är aktuellt? För vissa är detta mycket basic men för andra inte alls. Får många frågor kring detta så därav kommer inlägget här.
Tänkte att jag skulle göra några inlägg som kan vara en hjälp på vägen. Att bygga ett varumärke och skapa en profil för sig och företaget. Återkommer steg för steg.
Får frågan titt som tätt hur man orkar vara kreativ varje dag och alltid kunna leverera nya idéer mer eller mindre på beställning. Som art director är ju det liksom en del av yrket. Som svar på frågan är det naturligtvis så att den enorma kärleken till form och idéer är ju grundstenen. När jag går och lägger mig på kvällen så längtar jag till dagen efter då jag får jobba igen. Och det kanske inte är alla förunnat att ha den relationen till sitt yrke. Den andra delen är att trivas där man jobbar. Visst kan det vara så att det kan vara svårare när man sitter i öppet kontorslandskap men även där kan man fixa i ordning. Själv har jag alltid ljus där jag sitter, blomma på skrivbordet och massor med pennor. Sen adderas de där små sakerna som man bara tycker om. Jag kånkar med mig saker hemifrån som är lagom stora att passa på skrivbordet eller runt omkring. En fin kopp att ha visitkorten i eller en bild i någon fin ram, roliga gem eller vad det nu kan vara. Allt som inspirerar får ta plats.
Det är onsdag och en bra dag att starta en blogg kring och om typografi, design, idéer och en hel del inspiration. Jag gillar detaljer och går gärna på djupet och tittar lite extra på allt runt omkring. Letar ständigt efter förbättringar och saker som inspirerar. Älskar att skapa nya affärsidéer och produkter som också ständigt antecknas i någon av alla mina anteckningsböcker. Så varför inte skapa en blogg idag om det som är roligast.
När jag startade Creative Brand och valde att jobba heltid i mitt eget bolag gjorde jag detta för att jag ville kunna jobba med hela processen med mina kunder; från idé till utförande/produkt. Idag ligger ett stort fokus på sociala medier och driver gärna konton åt kunder om de inte kan/orkar själva, Hjälper till att utbilda samt håller i utbildningar i sociala medier.
Har lång erfarenhet av att driva webshopar samt driva försäljning och bygga varumärke både digitalt och i andra medier.
Utöver detta finns marknadsstrategier, kampanj och aktivitetsplaner, formgivning av logotyper/hemsidor och mycket annat.
Tveka inte att höra av dig om du undrar något.
Kontakt:
anette@creativebrand.se
070-27 25 329