Hur driver man försäljning och hur skapar man varumärke i sociala medier

Kategori: Design och idéer

Kommunikation idag landar ofta ner i sociala medier. Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Google Adwords, Pinterest, Messenger, nyhetsbrev med flera blir en vardag att nå ut och möta sina befintliga och potentiella kunder. Hur skall varumärket byggas upp? Vilken känsla ska finnas i inlägg? VIlken story ska vi berätta? Vilken är den röda tråden? Hur hittar vi tiden att jobba med detta?
 
Jag driver flertalet konton för företags räkning, säljer och driver trafik. Det är inte något som gör sig själv. Det är så fantastiskt roligt tycker men också tidskrävande och kräver att man alltid hittar vinklingar, bilder, texter och tillfällen. Så därför gör jag jobbet åt kunder som inte har tiden själv, jag driver trafik till webshopar, jag bygger varumärke, fotograferar och skapar stories. Följer så klart upp kampanjer och effekterna samt skapar planering för kommande månader
 
Men lika ofta så hjälper jag företag att komma igång själva. Skapar grunden åt dem, sedan träffar jag dem en gång i månaden, hjälper till och hittar vinklingar, följer upp och ger idéer.
 
Håller även utbildningar i sociala medier för företag och myndigheter. Och det kan komma att bli mer av den varan.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: